Nostalgi på hög jävla nivå!



Hittade riktigt gamla godingar.
Speciellt en låt som heter God shuffled his feet.
Dras direkt tillbaka till tiden då jag var ungefär 5-6 år gammal.
Minns dem gröna väggarna, den ljusbruna hörnsoffan som var i skinn. Dem svarta gardinerna med papegojjor och blommor på. Mammas gigantiska piano. Och glas hyllan där de längst ner låg stora snäckor som man kunde höra havs bruset i om man lyssnade noga. Och mig själv. Hur jag prang omkring i min mjuka uppnötta pyjamas på fredags kvällarna då man fick vara uppe lite extra länge. Jag hade min snutte instoppad i kragen som en mantel. Hur jag hoppade från armstödet på skinnsoffan och bad/skrek om uppmärksamhet. "kolla, KOLLA, KOLLA DÅ!" Dansade runt som en galning och de var alltid lika roligt när mor min lyfte upp mig och snurrade runt som en galning till man blev helt yrig. Ta mig tillbaka till 90-talet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0