Ett ögonblick.

Ett ganska starkt ögonblick som fortfarande kan tränga på ibland är för ungefär fyra år sedan.
Var tillsammans med en kille som heter Fredrik, vi hade varit ute och roat oss. När vi kom hem la jag mig i sängen för att hela huvudet snurrade, ni vet som när de känns som att hela jorden snurrar så fort man stänger igen ögonen. Iallafall så spydde Fredrik på mina kläder och jag blev jätte sur och vi började tjafsa. Han var riktigt full och slog handen genom vardagsrums dörren, (glaset i dem dörrarna är rätt tjocka) han sprang omkring i lägenhet med armen rakt upp i luften och jag fattade inte vad han gjorde för något, tills han small av på golvet. Blev en större och större blodpöl brevid honom och blodet pulserade ut som en stråle ut armen. Fick ingen som helst kontakt med honom så jag ringde ambulansen och hann höll på att förblöda. Ambulansen kom och han fick plocka ut alla glasbitar som var i handen, hade även kapat fyra senor i handen.

Det är nog en ögonblick jag aldrig kommer att glömma, nära döden upplevelse för mig. Idag är hans hand hel men den kan aldrig bli lika bra som den var.



Fredrik och Jag för fyra år sedan. Oj vad tiden går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0