Så trevligt man kan ha de.

Inte nog med allt som de är, har man fått en släng magsjuka. Jag som skrutit om att jag aldrig haft magsjuka har nu drabbats. Inget jag äter får behållas.

Nåväl. Hittade lite roliga saker på internet i alla fall.

Du vet att du är svensk när du...

Tar av dig skorna när du kliver in i ett hus.
När intern skämt är skämt om Norge.
När du älskar att sjunga snaps visor till all slags alkohol.
När Ikea har influerat alldeles för mycket och när du får "hemma" känsla hos alla dem du känner.
När dina föräldrar ger dig månadspeng för att du inte äter godis.
När du tycker att Leif "Loket" är underhållande.
När du har strumpor i sandaler.
När du tycker att Robert Gustavsson är den roligaste mannen på jorden.
När du repeterar ett ord två gånger för att de låter trevligare. 'Hej, hej'
När du trodde att Astrid Lindgren var odödlig och blev chockad och grät floder när hon väl dog.
När du tror att de är skillnad på Julmust och Påskmust.
När du har en favorit färg på Ahlgrens bilar.
När du pratar svengelska. Ex. Brainstorm - Brainstorma
När du vet exakt vad lagom betyder.
När du vet att de är förbjudet att äta från de understa lagret i aladdin asken.

Jag är guilty on de flesta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0